HTML

Vándorlásaim

Országutak, a lélek útjai, útkeresés, útbaigazítás. Utazásom a NagyVilágban.

Címkék

álom (2) budapest (3) cannes (1) coelho (2) éjszaka (2) érzem (12) fehér (4) film (1) freiburg (1) haruki (1) könyv (8) leo (3) magány (2) marci (1) merle (1) mika (1) murakami (1) omen (1) pillanat (2) próza (1) sors (1) szmogriadó (2) utak (1) utazás (3) vers (2) woody (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Csigababa: Egy kis öröm az ürömben: kb egy héttel az eset után kapom az iwiw üzenetet: egy kedves jóakaró meg... (2010.01.02. 23:43) Meglopva
  • Csigababa: @Mika:): Szia! :) Köszi a kommentet! Valóban, nem számít, hogy kihez/mihez vonzódik, egy egyénisé... (2009.10.29. 15:45) Mika
  • Csigababa: Gratulálok! :) A miénk még csak most épül-szépül, karosszériást keresünk éppen. Hobbi? :) (2009.03.15. 12:33) OT
  • Csigababa: Büszkén jelentem, 6 pipa! ;) (2009.01.09. 16:25) Lista holnapra
  • Csigababa: Tessék, most már lehet "kommentezni", Mindenkinek! :P (2008.10.26. 12:14) Oldtimer Show

Linkblog

2009.07.01. 18:08 Csigababa

Csengő barack

 Valóban, mint édes kis csengők, vonzottak a fához az éppen csak érő kajszik. Én meg csak álltam a fa alatt, nagy áhítattal és néztem felfelé, hogy melyiket válasszam. Mit sem törődve a közben a vállamon kopogó esővel, érte nyúltam, a legmagasabban lévőért, amit még egy kis nyújtózkodással elértem. Amint a kezemben volt, nem számított semmi, nem volt türelmem, még annyi se, hogy a házig szaladjak, ketté választottam még ott, és jó nagyot karaptam belőle. Az elmúlt napsütéses napok otthagyták noymukat a gyümölcsben, már így is, féléretten mézédes volt.

 Mikor végeztem az idei első kóstolásommal, lekapdostam még néhány gyümölcsöt és úgy szaladtam be a házba az eső elől. Kajszibarack és én mindig is különleges kapcsolatban álltunk és állunk a mai napig. Már nem tudnám datálni e kapcsolat kezdetét, de a barackfa emléke már a legelső emlékeimben visszaköszön. Ahogy állok az üvegház ajtajában és várom, hogy a könnyű nyári szellő leverjen egy sárga gömböt, amit én rögtön fel is kapok, szétválasztom az édes húst, majd még a magot is körberágcsálom. Aztán újabb kör a lehullott barack-szőnyegen. A nap végére a bokám is ragadt a szétmaszatolt kajszihústól, amelyen át kellett vágni a frissen hullott gyümölcsért.

Amikor felköltöztünk, sokáig nem volt kajszifánk. Én könyörögtem ki, annyi a gyümölcsfa és pont kajszi nincs! Hát lett. Mire a fa termőre fordult, valahogy mindig úgy alakult, hogy nekem már csak a lekvárból jutott, soha nem voltam itthon kajsziéréskor; Japánban kínáltak ananásszal, mangóval, nekem mégis az édes barackon járt az eszem; Tunéziában ott volt a datolya, de mivel a sárga labdát nem leltem, hát az se kellett. Idén, végre, sok év után itthon vagyok. És élvezem az első barackok savany-édes ízét, akár a vállamra csöpögő esőben is.

Szólj hozzá!

Címkék: pillanat


A bejegyzés trackback címe:

https://vandorlasaim.blog.hu/api/trackback/id/tr741220505

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása