HTML

Vándorlásaim

Országutak, a lélek útjai, útkeresés, útbaigazítás. Utazásom a NagyVilágban.

Címkék

álom (2) budapest (3) cannes (1) coelho (2) éjszaka (2) érzem (12) fehér (4) film (1) freiburg (1) haruki (1) könyv (8) leo (3) magány (2) marci (1) merle (1) mika (1) murakami (1) omen (1) pillanat (2) próza (1) sors (1) szmogriadó (2) utak (1) utazás (3) vers (2) woody (1) Címkefelhő

Friss topikok

  • Csigababa: Egy kis öröm az ürömben: kb egy héttel az eset után kapom az iwiw üzenetet: egy kedves jóakaró meg... (2010.01.02. 23:43) Meglopva
  • Csigababa: @Mika:): Szia! :) Köszi a kommentet! Valóban, nem számít, hogy kihez/mihez vonzódik, egy egyénisé... (2009.10.29. 15:45) Mika
  • Csigababa: Gratulálok! :) A miénk még csak most épül-szépül, karosszériást keresünk éppen. Hobbi? :) (2009.03.15. 12:33) OT
  • Csigababa: Büszkén jelentem, 6 pipa! ;) (2009.01.09. 16:25) Lista holnapra
  • Csigababa: Tessék, most már lehet "kommentezni", Mindenkinek! :P (2008.10.26. 12:14) Oldtimer Show

Linkblog

2009.07.03. 16:53 Csigababa

Verivelkám...

 Ma a Váci Utcában sétálgattam, mert hihetetlen, de itt lehet fellelni a jobb cheap-fashion márkák legnagyobb üzleteit (no meg néhány igen szép designer boltot is), és gondoltam elmesélem a másfél órás séta eredményeit, a gondolatokat, amik a fejembe szöktek, amikor már a metrón ültem.

Pro: gazdagabb lettem pár igazán csinos szoknyával és felsővel, méghozzá válság-barát áron.

Kontra: Legalább 50 méterenkénk megállított valaki, hol magyarul, hol németül szólva hozzám, az egyik pénzt kért, a másik képeslapot árult, a harmadik városnéző túrát ajánlott, majd amint nemet mondam (próbaként angolul), a tag magyarul elhordott mindenféle mocskos külföldinek. Volt olyan is, aki le akart rajzolni, volt akinek csak egy cigi kellett (volna), és volt, aki férfit ajánlott nekem, azonnal. Na itt lemerevedtem. Amint a kis hölgy meglátta tanácstalan arcomat -vagy inkább csak tanácstalannak vélte, én csak nem kaptam levegőt a sokktól-, gyorsan hozzátette, hogy akár lányt is szerezhet, meg itt van ő is. Megsiettettem a lépteimet és bemenekültem a legközelebbi üzletbe. Hát ilyen félelmetes hely lett Budapest? Mert a magyarokat hülyének néző honfitársaimat, a köki hómlesszeit már kezdtem megszokni (megbarátkozni a helyzettel persze sose fogok), de hogy már a külföldit sem hagyják békén!

 Más nagyvárosokban is koldulnak, de valahogy stílusosabban. Párizsban például egy frakkos-cilinderes úrnak nyomtam a kezébe 5 Francot (egyszer volt, hol nem volt...), Tunéziában pedig helyes kis jázminkoszorúkért cserébe várják a baksist a gyerekek. Vajon Budapestről milyen szájízzel távozik a turista?

 Sajnos, a Váci Utcai helyzet nem egyedülálló Budapesten. Nem egyszer voltak külföldni vendégeim, vettem már ezer forintos ásványvizet a Clark Ádám téren, láttam a budai kirakodóvásárosok kirakatát, ahol minden háromszor drágább, mint két utcával arrébb. Külföldön is van lehúzás, aki turista, készül is erre, de biztos nem ilyen mértékben! Mert hisszük vagy sem, Monakóban sem drágább a kávé, mint az Annában, sőt.

 El kellene ezen gondolkodni. Mindenkinek.

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://vandorlasaim.blog.hu/api/trackback/id/tr21224831

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása